Van Rysel kerékpár tesztek

Stróbli Tamás 2019. 07. 31.

Mivel még nem csináltunk még ilyet, mondhatjuk, hogy ez az első tesztünk.
A Dechatlon soroksári áruházától két kerékpárt kapott az egyesületünk a Ring 24 órás versenyre tesztelni, hajtani.

Van Rysel ULTRA AF 920 – Németh Bettina

A kerékpárt július 13-án megrendezett a soroksári Decathlonos tesztnapon volt először lehetőségem tesztelni, és már akkor nagyon jól éreztem magam rajta.
A modell Van Rysel Ultra AF 920, alu vázas, karbon villás kerékpár, Shimano R8000 teljes szettel, belépő szintű Mavic kerékszettel szerelt vérbeli országúti bringa.
A Ring24 versenyen a négy fős csapatommal hat órán keresztül, igazán változatos körülmények között tesztelhettem. Voltak itt lassú és gyors kanyarok, kiállva kigyorsítások, sprintek, emelkedők és lejtős részek. Az irányítása meglepően jó volt, a kanyarvétele talán kicsit bizonytalan, de ezt inkább a gumiköpenyeknek tudnám be, mint a bringának. A váltó és a fék pontosan tette a dolgát, hiba nélkül. A kormány ergonómiája nagyon jó, hasonlóképpen a Fizik nyereg is,a mivel gyárilag szerelik ezt a kerékpárt.


A véleményem az, hogy nagyon jó ár-érték arányú kerékpár, illetve az, hogy a súlya is elfogadható. Ezzel a felszereltséggel szerintem jó bringának számít. Egy könnyebb kerékszettel, valamint jobb gumival szívesen megvásárolnám magamnak is majd a későbbiekben. A csapatom, a TEAM SunVelo SE és az áruház között kialakuló szoros együttműködésnek köszönhetően megkaptam azt lehetőséget, hogy az évad hátralévő versenyein ezzel a kerékpárral álhassak rajthoz.
Mivel az AKESZ pontgyűjtő versenyén jelenleg is az első helyen állok és nagyon bízom benne, hogy ezzel a kerékpárral sikerül a magyar bajnoki címet megszereznem.

Van Rysel Ultra CF105

Egyesületünk ezzel a full karbon kerékpárral is rajthoz állt két 1 órás etap erejéig a Ring24 versenyen. A 2 óra alatt szerzett tapasztalatom szerint a karbon váz meglepően merev, de kényelmes, jól csillapít, a geometriája pedig inkább a komfortbringázásra van belőve. Természetesen versenyzésre is alkalmas, ha a kormány alól a több cm-nyi hézagolókat kivesszük.
Shimano R7000-es 105-ös teljes szettel szerelt gép váltásteljesítménye, féke hozza az ettől a szettől elvárt és megszokott minőséget. Az 52/36-os hajtás a magyar viszonyokra megfelelő, bár nekem kicsit szokatlan volt a cx-en megszokott 46/36 után. Utóbbi az én lábaimnak jobban megfelel.
Mavic Aksium kerekek erősek, de nehezek, viszont a rajta lévő Mavic Ypsilon külsőkkel nem voltam megelégedve. Elég egy kis poros felület kanyarban és már bizonytalanná válik a kanyarodás, nem igazán tapadt.
A kormány bandázsolása nekem nem volt kényelmes, de a Van Rysel márkájú nyereg igen, azt saját bringámon is el tudnám képzelni.
Összességében egy nagyon jól összerakott, kellemes komforttal rendelkező kerékpár, ami így gyárilag is megfelelő lehet akár versenyzésre is, de ha valaki komolyabban gondolja a sportot, akkor egy könnyebb kerékszettel és jobb külsővel nagyon pöpec gép lehet belőle. nekem egyedül a matt fényezése, dizájnja nem tetszett kerékpárnak, sokkal színesebb is lehetne.

Mindent összevetve a használhatóságuk a bringáknak igen jó, a dizájn, a színek talán egyszerűek, de összességében egy "egészjókisbringaez" érzést ad az első pillanattól fogva. Alkalmas lehet hobbi országúti kerékpározásra, módosítással amatőr versenyzésre is. Persze lesz aki másként gondolja, de ez most a mi élményünk volt.
Nekünk tetszett!